keskiviikko 22. tammikuuta 2014

# 61 - kameran läpi

Niinhän se on, että nykypäivänä ihmiset elää kuin japanilaiset konsanaan. Kameran kautta. Kuvia otetaan jokapuolelta kokoajan ja lasten kehitystä seurataan linssin läpi. Tänään olen näpsinyt puhelimella aika paljon kuvia nyt aamupäivällä ja muutaman nyt jaan tähän. Me ommeltiin Pepin kanssa yhteistuumin uusi päiväpeitto tytön sänkyyn ja sitten muutenvaan pöllöiltiin kaikkea..





Tänään aamulla tajusin, että järjestyksen vaihto nosti mun mielialaa huomattavasti. Sitten pohdin että mistä se nyt niin johtuu. Keksin, että näiden pakkasten aikana mulle on tullut mieleen aika voimakkaasti vuodentakainen, joka omalla tavallaan oli tosi ihanaa ja vauvantuoksuista ja suloista aikaa. Mutta se riittämättömyyden tunne ja väsymys ja stressi joka silloin oli vaivana, ei tuo hyviä muistoja mieleen. Olisin halunnut olla enemmän ja vauva aiheutti stressiä iltaitkuillaan ja järjettömillä pukluillaan. Järjestyksen vaihto toi sopivan muutoksen siihen, että "kaikki ei ole samanlailla kuin vuosi sitten". Siis onhan lapset toki vuoden vanhempia kuin silloin, nyyhkis, mutta se taas toisaalta tekee mielen haikeaksi. Nyt on käännetty uusi sivu elämässä ja uudet tuulet puhaltaan. Meillä on taapero ja leikki-ikäinen ja meillä on myöskin uusi järjestys. Kuulostaa ehkä naurettavalta, en vain saa ajatuksia sanoiksi sillätavalla kun sen todella ajattelen...

5 kommenttia:

  1. Mä ainakin ymmärrän mitä tarkoitat! Mä olin kans viime kevättalvella niin kuolemsn väsynyt kaiken pahoinvoinnin ja hoitolasten kanssa etten muista keväästä juuri mitään. Olen nyt koittanutkin tehdä kaikenlaisia muutoksia, jotta pystyisin nauttimaan tulevasta keväästä erilailla. On melkein sellainen ihanan kutkutteleva fiilis, ettei malttaisi odottaa kevätaurinkoa ;) ps. Aivan valloittavia nuo edellisen postauksen kuvat! <3

    VastaaPoista
  2. Muakin piristi huomattavasti kun vaihdettiin olkkarin järjestystä! Ja yleensä jos on ollut raskasta aikaa niin tuntuu että pitää alottaa puhtaalta pöydältä uudessä ympäristössä, joskus onneksi ihan uudelleenjärjestely riittää ;) Ja kuitenkin tässä paljon ollana kotona ja tuijotellaan samoja seiniä niin helpommin kyllästyy!

    VastaaPoista
  3. Mulle sanoi eräs ptt että kun saa jotain näkyvää aikaan, niin se nostaa mielialaa :) ja se on ihan totta! Mulla saman ikäiset lapset ku sulla :)

    VastaaPoista
  4. Tunnistan itseni! Oon aina ollut meidän perheessä se joka ottaa kuvat ja rikkoo kamerat koska niitä eniten käyttää. Musta on niin ihana kattoa vanhoja kuvia, varsinki jos niihin liittyy hyviä muistoja. Toi järjestyksen muuttaminen on kyllä kummallista, mieli piristyy. Ja tänään piristy mun mieli kun paisto aurinko. Melkein käännyin pihalla takasin hakemaan -no sitä kameraa!

    VastaaPoista
  5. Säkin oot näköjään innostunut ompelemisesta. Hauskaa! Mulla taitaa olla kaapissa samanlaista kangasta, josta teit tuon päiväpeiton. En vaa oo viel keksiny mitä siitä tekisin.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!

Muistathan kunnioittaa yksityisyyttämme julkaisematta meidän henkilökohtaisia tietoja, kiitos!