lauantai 3. elokuuta 2013

# 14 - Roadtrip 1/2

Norjan reissu on nyt ohitse. Puolitoistaviikkoa ja 3200km.

Tiistaina lähdettiin matkaan. Ensimmäinen pysähdys oli Konginkankaalla jossa syötiin ja jaloiteltiin. Siitä jatkettiin Ouluun ja yövyimme Nallikarin Camping-alueella yhden yön.

Toinen yö vietettiin jo Ruotsin puolella Luulajassa ystäviemme ( <3 ) parkkipaikalla.

Mieheni tekemä sapuska kolmantena reissupäivänä, kun pysähdyimme yhden Museon pihaan viettämään taukoa.

Ne on niiiiin ihania, porot nimittäin!

Ehkä hienoin yöpymispaikka oli levähdysalue lähellä Ruotsin ja Norjan rajaa. Siellä tuntureiden ympäröimänä tunturipuron vieressä oli vaan niin hienoa! Illalla kun saavuimme levähdysalueelle, heitin leikkialustan maahan, lelut ja lapsen siihen ja viihtyminen oli taattua!

Luulajasta lähtiessä eteenpäin, pyörähdin 20min ostosreissun polarn o. pyretiin sekä johonkin pieneen sisustuskauppaan jonka nimeä en tietenkään muista. Popista matkaan lähti alesta vauvalle shortsit, kahdet sukkahousut ja uutuuksista koirakuosinen huivi. Myös syyspipot löytyi molemmille lapsille alennuksesta ja vihdoinkin muistin ostaa merkkaustussin! Pikkuputiikista löytyi pikkuveikalle ruokalappu ja "muistoja" laatikko.

Matkasimme määränpäähämme Bodoon (kirjoitetaan bodö norjalaisella ö:llä) noin kolme päivää. Matkaa tuli noin 1400km.

Mieheni totesi että "jaahas, tänään ukkelilla onkin oranssipäivä..." ja pisti bodyn ja sukkahousut sävysävyyn..

Kävimme kylässä mieheni vanhoilla tutuilla ja saimme käyttää ylellisyyttä, suihkua! Edellisestä suihkusta ei ollut kuin 2pv mutta kyllä se reissussa tuntuu!

Syy miksi Norjaan matkasimme, oli ystävämme häät. Saimme siis hyvän tekosyyn lähteä roadtripille, kun lähdimme häitä viettämään! Häitä edeltävänä päivänä vietettiin rentoa ja mukavaa rantajuhlaa Mjellessä meren rannalla. Voi miten siellä oli kaunista!

Taaperokokoinen kantoreppu olisi ollut ihan jees, mutta meni se olkapäilläkin. Pikkuveikka matkusti minun kyydissä ergossaan.

Leiriydyttiin Mjellen lähelle eräälle Camping-alueelle ja siellä oli aikasta hulppeat ja kauniit maisemat merelle. Kuvassa istun minä..

Seuraavana päivänä, eli hääpäivänä otimme aamupäivän rennosti. Kävimme hiukan kokeilemassa paikallista campingin leikkikenttää, minä kävin juoksulenkillä ja tein hiukan lihaskuntoa (niin että vatsalihakset oli kipeät 3pv :D), kävimme suihkussa, pesimme pyykkiä, tiskasimme ja laittauduimme hääkuntoon. Sitten ajaa hurruuttelimme asuntoautollamme kirkkoon ja sieltä juhlapaikalle.

Kattaus oli yksinkertainen ja kaunis.

Ruoka oli niiin hyvää! Taimenta, poroa, perunoita, bataattisosetta, pekonissa paistettuja vihanneksia ja mielettömän hyvää sienikastiketta! Alkuruoka oli myös erittäin suunmukainen ja jälkiruoka kruunasi koko setin. Jälkiruuan jälkeen istumapaikkoja vaihdettiin ja sillävälin meille tarjoiltiin kahvia. Kahvin jälkeen oli kakkutarjoilu. Vaihtoehtoja oli ehkä noin 10-15 erilaista kakkujen suhteen. Maistoin muistaakseni viittä ja kaikki oli niin AH, hyvää!

Laitan tänne vielä roadtrip 2/2 postauksen, mutta ensin pitää purkaa kuvat kameralta ja käydä läpi.

ps. tervetuloa uudet lukijat ja kiva että vanhatkin ovat pysyneet matkassa. Eiköhän tämä postaustahti tästä taas ala pikkuhiljaa nousuun syksyä kohden ;-)

1. Ihana postaus, niin hienoja kuvia!

2. Ihanat maisemat! Itse en oo koskaan Norjassa käynyt mutta ehkä vielä joskus lähdetään autoilemaan.

Kiitos kommentistasi!

Muistathan kunnioittaa yksityisyyttämme julkaisematta meidän henkilökohtaisia tietoja, kiitos!